//BellaAzhari


Biodata Si Owner ♡


Quotes ♡

BONJOUR!!
Hey ! Owner here


Welcome to my blog !. You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or you may Leave . sorry , im not FRIENDLY

Status : Offline ~ Nabilasufinaa@gmail.com ~

Past is Past
Kenangan ^^v


BLOG ARCHIVE;

  • FIRST TIME !!! (draft lama jugak part 2 )
  • Budak sakit
  • New year New year ! 2013
  • PMR Habisla...
  • Its Boring Day...
  • Wet World With Garls !
  • Raya itu indah 2012 '
  • Raya raya !
  • Exam ! *pertengahan tahun
  • Its Bekam ! :3

  • Twitter!



    Kehilangn
    Assalamuailaikum wbt ,
     Tajuk : Kehilangan
     Tarikh : 1April2013



     Saya mulakan dengan Assalamuailaikum . sebelum saya memulakan mohon jasa baik pembaca sedekahkan Al - Fatihah kepada saudara kita yang telah pergi meningglkan kita . insyaAllah dengan sebuah al fatihah yang disedekahkan kita mendapat 10x ketika ketiadaan kita nanti .

    kita mulakan dengan Lafaz Bismillahiraumahnirohim ...... Kehilangan....seperti tajuk di Atas . saya baru kehilangan Along saya (Pakcik) dan saya jarang menggelarnya pak kerene hehehe dia kan muda :) Dikatakan arwah pergi pada pukul 130 tengahhari .... sakit dada .. saya kurang pasti akan kejadian tersebut .. namun sedikit mengejutkan saya . arwah seorang yang periang , baik hati . dan setahu saya , dia tidak mempunyai sebarang penyakit . namun ajal sudah tiba , seorang yang kita tak expect pergi begitu sahaja . Mama saya (Adik kandung kepada arwah) mengetahui kejadian ini pada pukul 309 tengahhari . keadaan di subang hujan amat amatnya lebat ... mama ambik adik saya dan terus bergesa ke masjid . dan tidak sempat dan mungkin jika mengambil saya akan kesuntukan masa . sedikit sedih kerasa saya tidak dapat melihat wajahnya . sesungguhny arwah seorang yang baik . jasa arwah kepada keluarga amat kami hargai . :") mungkin akan sedikit rindu arwah pada raya tahun ini , kebiasaannya dia akan buat open house. dan dia lah paling gembira menyambut seperti saya ingat "meh masuk makan lah banyak bayak " ! Namun .... kita manusia biasa . yang hidup pasti pergi ,


    untuk melupakan seseorang mengambil tempoh yang lama bahkan tidak mampu . kerana kita akan rasa kehilangan dengan tawa mereka jenaka mereka . ya Allah lagi2 wangian mereka . Sungguh berat kita melupakan mereka ye ? namun kita disini hqnya mampu sedekahkan al fatihah dan surah yassin . itu adalah hadiah yang terbesar bagi mereka insyaAllah! berharap kepada keluarga arwah , dan adik beradik arwah bersabar dan redho . insyaAllah . sama2 kita doakan :")

    Akhir  sekali sebelum saya menutup tirai , sorang lagi ahli keluarga telah pergi meninggalkan kita .... yang saya sayangi Arwah ayah saya , Arwah wan saya (Sebelah mama ) , Arwah Atuk saya (Sebelah arwah ayah) dan kini Pak long saya . terasa rindu yang amat ... namun mereka telah jaub meninggalkan kita ... kita yang masih hidup ini tidak kira muda tua , sihat , sakit .... jika Allah memanggil kita tetap pergi menghadapnya ;") kita perlu bersedia . :") Memohon sekali lagi kita baca Al fatihah . kepada yang dah pergi . Pada keluarga yang tercinta saya Ayah , Wan , Atuk , Along . dan saudara sesama islam saya Yasmin j hunwick dan Siti hajar . Marilah kita doakan yang terbaik untuj mereka . Bismillah ;"* . Terima kasih . Assalamuailakum .